Search found 19 matches

Return

Re: Projekt-Ladezeiten mit Mehrkanaltracks

Ja, probiere das aus :)

Ich warte eigentlich immer gefühlte Stunden, das liegt bei mir aber an den verwendeten VSTi's, und an die unorthodoxe Anzahl von PlugIns ;)

Melde mich...
by whitealbum
Sat Nov 02, 2013 11:57 am

Jump to forum
Jump to topic

Re: Projekt-Ladezeiten mit Mehrkanaltracks

Jo, grad mal ausprobiert.

Neues leeres Projekt, einen LCRS-Input Bus erzeugt. Allein, wenn ich LCRS-Tracks hinzufüge, dauert das wesentlich länger als bei Mono- oder Stereotracks. Die Dauer, bis die neuen Spuren erscheinen erhöht sich mit der Anzahl der Spuren beim Hinzufügen im aktiven Projekt und wiederholt sich offenbar beim Laden.

In Zahlen
Erzeugen von 30 Monotracks: unter einer Sekunde, gefühlt 'sofort'
Erzeugen von 30 Stereotracks: ebenso flott
Erzeugen von 30 LCRS-Tracks: ca. 26 Sekunden
Erzeugen von 30 6.0-Tracks: ebenfalls ca. 26 Sekunden
Ja, ist hier ähnlich mit C 7.0.6. mit C 6.5 ists in einer Sekunde passiert.
by thinkingcap
Sat Nov 02, 2013 12:05 pm

Jump to forum
Jump to topic

FR: Multi Warp im Arrange!

...im englischen Feature Request-Forum habe ich dies bereits gepostet.

Es ist ja einfach ein immer wieder kehrender Wunsch vielere User: Multi Warp im Arrange zu haben - bisher ist dies leider nicht möglich.

Beispiel:
mehrere selektierte Regions (Drumrecording, oder einige abgenommene Gitarrenamps) mit dem Warp-Tool frei stretchen zu können, und dies einfachst im Arrangefenster.
Warp ansich ist leider in Cubendo bis heute nur einzeln im Audioeditor möglich.

Vielleicht hat einer der Mitlesenden ja passende Vorschläge oder anregende Diskussionen hierzu, gerne posten!

Ich finde das Thema leider zu wichtig, auch im Vergleich zu Mitbewerber-DAWs...

Nun, ob man "Multi-Warp" nicht im kommenden Cubase 7.5 zusammen mit "Multi-Instrumentenspuren" und "Bounce-In-Place" erhältlich machen kann...?
;)

Grüsse,
Cent.
by Centralmusic
Mon Nov 11, 2013 3:34 pm

Jump to forum
Jump to topic

Re: RME Multiface II VS RME Fireface UCX

...das UA Apollo-Interface ist da ein wenig fadenscheinig. Scheint auf Windows nur so lala zu laufen, die TB-Option kostet ein Heidengeld und nützt nur dem Echtzeit-Plugin-Datenstrom, während die Audiodaten lediglich mit FW800-Geschwindigkeit über die TB-Schnittstelle adaptiert werden. Latenzmäßig hilft das nicht wirklich weiter.

Also, seit cubase 7.06 und UAD 7.3 läuft das Apollo bei mir unter Win 7 64Bit über FW800 (TI Chipsatz!) sehr stabil.

Und über die Uad Mix-Console habe ich ebenfalls eine Latenz nahe 0! Das gute ist, das ich die UAD Plugs direkt in die UAD Mix-Console Insertieren kann und mir so den absoluten Monitoring Sound für Gesang, Gitarre (mit Engl Gitarren Ampsimulation!) etc. Erstellen kann! Also ich kann das Apollo absolut empfehlen.
by Svengali
Wed Nov 20, 2013 12:32 pm

Jump to forum
Jump to topic

Wunsch > Mixer-Konfigurationen speicherbar

erstmal sehr großes lob an die steinberger! C7.5 gefällt mir sehr gut und die implementierten, neuen features sind auf den ersten blick und dem ersten antesten nach dem öffenen meines letzten C7-projektes sehr gelungen!

da ich jeden zweiten song, den ich bearbeite, von einem songwriter-kollegen bekomme, würde ich gerne meine mixer-konfiguration(en) mit allen eingestellten rack-configs etc. speichern und in das nächste cubase-projekt laden können.

das würde mir die arbeit sehr erleichtern, das wäre der oberhammer und mein absoluter wunsch für eines der nächsten updates, da helge vogt ja im "musotalk-talk" :D von workflow-verbesserungen und -optimierungen sprach!!

glg helmut
by hell mood
Wed Dec 04, 2013 9:25 pm

Jump to forum
Jump to topic

Re: How to get 100% synced project?

You've got the right method there. Most of the time I use Auto-Crossfades because it saves me creating the crossfades!

Another tip you could use is to 'slip' the audio within the part using Ctrl-Alt-Click, and this can be used to make the crossfade work better. A very very small slip can fix an out of phase obvious crossfade without harming the timing (particularly useful with bass).

But I'd have thought that if you were to record 5 takes and pick the bits which are best in time from each one then you'd get a perfect take very quickly...

Also you can always replace out of time bits or dodgy bits with bits from other parts of the performance. This type of replacement is a staple when tidying up live performances because you don't need to get the musician back!

Finally, you'll be surprised what can be hidden in a mix. For example, if you're struggling with a cross fade but it's on the beat of a snare it's quite unlikely you'll hear it in the final mix. Or take that a stage further and actually use another instrument to cover up the problem area! Been there, done that...

Oh, finally again, yes, even though I have the latest Cubase version and I work with excellent musicians, I spend hours tidying up takes towards perfection, and it pays dividends. Sometimes people ask me to listen to their CDs before release and my usual comment is that it's not bad but it needs tidying up, vocals and solos tuning, pops removed, timing tightened, bum notes fixed, etc. So for me, it's a way of life that I picked up working with a top mixing person - to tidy things to a great degree, I think it's worth it. Also your average listener doesn't always know why a song sounds better or worse but chances are if it's off tune or out of time then they'll know that it's not so good. Things just come into focus when you address all the details.

Mike.
by GargoyleStudio
Tue Dec 10, 2013 8:08 pm

Jump to forum
Jump to topic

Re: C7,5 grid dissapeared in audio editor free warp

Hi there,

the grid will be back in the AudioWarp in an upcoming update.

Regards
by Luis Dongo
Thu Dec 12, 2013 5:33 pm

Jump to forum
Jump to topic

Mixer idea

I had an idea last night after working on a tune with about two dozen tracks. Yes....another "what if?" idea. It's fairly painless.
Click Me
by Weasel
Sun Dec 22, 2013 3:36 am

Jump to forum
Jump to topic

Re: Alle folgenden Events auswählen

"Shift" gedrückt halten und auf das erst Event doppelklicken. Alle nachfolgenden Events werden mitselektiert.
by Ericvoigt
Fri Feb 07, 2014 11:26 pm

Jump to forum
Jump to topic

Re: sound cubase 7.5 verglichen mit studio one 2.6.2

Ja, das löst beim Lösen auch noch das Problem mit den Waigel-Brauen. :mrgreen:
by Pfeife
Thu Feb 20, 2014 7:26 pm

Jump to forum
Jump to topic

Cubase / Cubase Artist 7.5.20 maintenance update available

Dear Cubase and Cubase Artist 7.5 users,

We are happy to announce the availability of the 7.5.20 maintenance updates for Cubase 7.5 and Cubase Artist 7.5. Both updates are a free download and fully supported (please see the bottom of this post for links).

Improvements
• TrackVersions: Delete Inactive TrackVersions
• Control Room Improvements
• Channel/track visibility: Key command for “Update configurations”
• Steinberg Hub: Remove recent projects from list
• Project window toolbar: Additional buttons
• New Preference: Record-Enable allows MIDI Thru
• New Preference: Colorize folder track controls only

Issues resolved
Project
• An issue that interferes with the "Save" and "Close" behavior has been resolved.
• Toggling between projects with a MIDI track located before an instrument track in the track list now works as expected.
• Rack instruments behave now as expected when working with several projects at the same time.
• Searching for hidden tracks using "Find tracks" now makes hidden instrument tracks visible.
• Unmuting a folder track now unmutes all tracks inside the folder as expected.
• The agent "Hide muted tracks" works now on muted instrument tracks.
• The behavior of side scrolling with a Logitech mousewheel has been corrected.
• "Import track archive" works now as expected.
• The preset name of the Track Control Settings is now visible.
• The navigation of the In-place Editor works now as expected.
• "Punch in" works now as expected in Re-Record mode.
• A problem involving the pre-/postroll time display in Japanese language has been resolved.
• Gluing two MIDI parts no longer leads to unwanted transposition of certain notes.
• Resizing parts in locked tracks is no longer possible.
• A visual problem with frozen tracks has been resolved.
• "Select Tracks with Same Version ID" no longer shows automation lanes of instrument tracks.
• Locked tempo/signature tracks remain locked after re-opening a project.
• The ¢ symbol of the time signature palette of the Score Editor creates now a 2/2 time signature.

Audio
• Automatic hitpoint detection now works reliable.
• Audiowarping in the Sample Editor now works as expected.
• A problem with the visibility of the grid in Audiowarp has been resolved.
• A rare problem in VariAudio that rendered the application unreliable has been resolved.
• When ASIO-Guard is enabled dropouts no longer occur.
• The "Replace by" offline processing function works now as expected.
• Exporting a stereo mixdown to a new project now inserts a stereo audio file on a stereo track.
• Closing the window after exporting MP3, FLAC, Ogg Vorbis no longer renders the application unreliable.
• Exporting a 5.1 surround audio mixdown with the option "Wave split file" no longer renders the application unreliable.
• A visibility problem of the "Resolve Missing Files" window has been corrected.

Instrument tracks
• The agent "Hide muted tracks" now works on muted instrument tracks.
• The name of the main output of an instrument is now shown correctly on audio returns.
• Unmuting folder tracks involving instrument tracks work now as expected.
• Muting instrument tracks and MIDI sub-tracks now works as expected.
• The "Mute" key command now works for instrument tracks in the Project window as expected.
• The preference "Select Track on Background Click" now works properly for audio return tracks.
• Copy-pasting MIDI data now works for instrument tracks on the Project page.
• Selecting all inputs in the VST Instrument Rack now selects the correct instrument track.

Score
• Print out now works as expected in Cubase Artist.
• Activating the function "Animate Note Cursor" now works as expected.
• Key commands for all symbol palettes are now available.
• A problem with redundant and missing key commands has been resolved.
• Zooming behavior of the zoom tool now works as expected.
• Filter checkboxes now update as expected when key commands are used.
• The box symbol in the replace mode is printed as expected.
• Chord Assistant: The state of the cadence mode is now recalled correctly.
MixConsole
• Clicking on the EQ bypass button while holding the Option/Alt keys now works as expected.
• Load/save EQ presets are available again in the Channel Settings window.
• The solo defeat function of instrument tracks now works as expected.
• A problem with the visibility syncing between MixConsole and Project window regarding instrument audio returns has been corrected.
• The function "Deactivate all mute states" now works as expected after selecting "Mute input" on virtual instruments.
• It is now possible to switch the visibility of collapsed folders that contain other folders inside the MixConsole.
• A rare graphical glitch on the horizontal scroll bar of the MixConsole has been corrected.
• Inputs and outputs can now be assigned using QuickLink on MIDI channels.
• A problem involving the visibility of the horizontal scroll bar in the MixConsole has been resolved.
• The preference "Select channels/track on solo" now works as expected when enabling the solo input of VST instruments.
• The solo button now works on external instruments as expected.

Automation
• The function "Activate/deactivate write (read) for all tracks" now affects the Quick Controls, too.
• Read mode is now enabled when pressing the write button.
• The command "Show used automation on a selected track" no longer opens the automation of the selected track’s group channel.
• "Delete automation of selected tracks" and "Delete all automation in project" are now available for audio returns of instrument tracks.

Plug-in
• The loading time of projects using HALion 5 has been improved.
• The Phaser plug-in works now as expected.
• An issue in VST Connect SE that may render the application unreliable under OS X 10.9 has been resolved.
• Saving the project under OS X while VST Connect SE is connected to VST Connect Performer now works properly.
* Please note that this list applies to Cubase 7.5 and not every entry may apply to Cubase Artist 7.5.

Download

A detailed version history and the 7.5.20 Updaters are available here:

Cubase 7.5 downloads
Cubase Artist 7.5 downloads

Thanks for choosing Cubase!

Helge Vogt - Team Leader Product Marketing Group
Steinberg Media Technologies GmbH
Hamburg, Germany
by Helge Vogt
Thu Mar 13, 2014 8:24 am

Jump to forum
Jump to topic

Re: Projekt öffnet sich nicht.

Habe ab und zu das selbe problem, lösung ist ziemlich einfach.

Öffne ein neues projekt, lade dein projekt was nicht geht, achte darauf das du es nicht aktivierst!
jetzt öffnet sich das alte / beschädigte projekt....

Lösche die spur raus die nicht geht und speicher es als neue version.
Cubase schliessen neue version Laden...
FERTIG! =)

Musst halt die Fehlende spur neu machen oder du kopierst die vom alten ins neue ;)

Hat bei mir immer geholfen...
by Pavilon
Wed Apr 09, 2014 6:13 pm

Jump to forum
Jump to topic

Re: What is going on with Cubase 7?

The reason people are upset is that they are either feeling conned, or simply frustrated at Steinberg's seeming ineptitude, that I am starting to believe is through intent, not accident.

It seems quite clear that Steinberg will NEVER fix all the issues as they have the notion that they would lose money if they did so.

It's similar in concept to the idea of planned obsolescence in manufacturing.
I would guess this is what they teach in business schools these days, quality of the product is irrelevant, it's all about the bottom line.

Same way soap opera script writers keep you coming back by using tricks and techniques, Steinberg have been stringing us along with "Almost there...." software for years.

Firstly, those that shout the loudest are heard more. This does not mean that "people are upset" only that some people are and in all probability not that many. There is a case to be made that many users who have big problems do so because of system issues that are outside Steinberg's control. Quite a number of the issues revolve around complex problems that more often than not misunderstood. The mixer always on top being one.

Secondly, why would Steinberg lose money if they "fixed all the issues"? They would just go ahead and develop more functionality. Then we would, as usual, purchase the next upgrade. I have yet to have any issue with Cubase 7 that has stopped me making or recording my musical ideas. I might have had a minor irritation - many of them my own fault or that of a third party plugin. I had some bad experiences with C6 which I am now convinced was my previous computer. As a teacher I am used to students blaming the equipment the use when confronted with a problem they don't understand or cannot solve. The fact that not everyone has these issues might suggest something.

Thirdly, obsolescence is a fact of life with electronic technology. Computers have to be replaced eventually when they can no longer cope with evolution. Software like Cubase evolves. Sure you have to pay for the next version - but not the full price or anything like it. In case you haven't noticed there is quite a lot of competition in the DAW market. I don't notice anyone of those other products that can offer me more than Cubase. The issue being that if I have to learn how to use another DAW it better be worth my while to move. Currently it isn't. I guess you might be one of those people who believe that music should be free. I hope I am wrong. Steinberg like all musicians deserve recompense for the efforts they make on our behalf. Yes they want to make money and whilst they are giving me what I want I am quite happy to pay.

As for stringing us along....... Are we that stupid? Are you that stupid? If you don't like Cubase there is probably something else out there that might suit you better.

I don't think Cubase/Steinberg is perfect and I sure as hell know that I'm not either. I am pretty sure that a lot of my music probably sucks. However it has to be said that I have had some ecstatic moments using Cubase, both on my own and with other musicians. I am continuing to learn and I hope improve. That is all that I can ask.
by silhouette
Sat Apr 12, 2014 12:42 am

Jump to forum
Jump to topic

Re: Metadata - most suitable...

ID3v2 is usually very well recognized.
But you can very well insert various meta-data formats simultaneously in a wav file, BWF + ID3 + RIFF.
by PG
Wed Apr 16, 2014 9:27 pm

Jump to forum
Jump to topic

Re: Bring back 'channel zap' function

do it. don't hate us.
by lukasbrooklyn
Fri Apr 18, 2014 12:20 am

Jump to forum
Jump to topic

Re: Cubase 7.5 jungfräulich

Jedenfalls find ich's eine gute Idee, sich halbwegs bewußt drüber zu sein, welche Plugins und VSTis wo liegen, sich das bisschen Wissen drüber anzueignen, wie man Cubase dazu bekommt, den ganzen Kram auch zu erkennen, falls das nicht von selber passiert und die anderen 5e grade sein zu lassen. Wer ernsthaft damit arbeiten will, kommt sowieso nicht drumrum, das alles auszuchecken. Oder anders: man kann sich selber einen Gefallen tun, indem man sich prophylaktisch erst mal auf nix verlässt :o

Stimmt!
Das setze ich eigentlich auch voraus... ;)

Ich sage ja immer, wer sich heutzutage mit reinen Audioproduktionen im Rechner beschäftigt, sollte zwangsläufig wissen, wie der Hase läuft aka. wo die Files abgelegt sind, wo Kopierbedarf besteht, wie Updates gehandelt werden müssen, was man machen muss, wenn man mal ne HD austauscht, usw. (!)
( ...früher aber war ein reines Hardwarestudio mit Non-Totalrecall und Strippenziehen deutlichst komplexer, junge Tonleute glauben es ja kaum... )
Und alle wollen in heutigen Zeiten quasi Musikmachen "schnell, per Knopfdruck", damit sie zur Mami gehen können, und sagen können "Hör mal, das hab ich produziert!! "
(Mutter tätschelt stolz und repetitiv des Sohnes Kopf)
:mrgreen:
Na ja, ihr wisst, was ich damit meine...

Und ja, Cubase ist aktuell wirklich sehr umfangreich geworden.
Trotzdem würde ich es begrüßen, eine Art Sammeplplatz im System zu haben, da ja viele Pref-Files doch weit auseinander liegen im BS.
Hinzukommend hier die verschiedenen BS-Systeme usw. Alles nicht so einfach...
;)
by Centralmusic
Tue May 20, 2014 10:31 am

Jump to forum
Jump to topic

Re: Where do you guys stand on Sample Rate (Khz)

Fetishizing about things like sample rates can provide a good excuse for lack of ability or creativity.
by MrSoundman
Fri Jun 13, 2014 11:54 pm

Jump to forum
Jump to topic